Gratis verzending binnen België vanaf  €50

FAQ - Veelgestelde vragen


Wat gebeurt er als een product niet voorradig is?

Wanneer er een product niet voorradig is, dan wordt u zo snel mogelijk via email op de hoogte gebracht.  Indien u het wenst,  kan Boom en plant een voorstel doen om een ontbrekende soort in de bestelling te vervangen door de meest gelijkende.  Een andere optie kan zijn dat u kiest voor een andere potmaat als dat volgens de gekozen plant, mogelijk is. Het is ook zo dat bepaalde planten een periode in het jaar niet te verkrijgen zijn.  Denk maar aan de haag- en bosplanten in blote wortel.  Deze kan u enkel maar verkrijgen vanaf half oktober tot half april. 

 

Problemen bij het inloggen?

De meest voorkomende fout bij het inloggen zijn typfouten in het emailadres of in het wachtwoord.  Bent u het wachtwoord vergeten dan kan u, door uw emailadres door te geven, een email ontvangen met een nieuw wachtwoord. Indien u het wenst, kan u deze veranderen onder de rubriek accountgegevens, wanneer u uw account raadpleegt.

 

Een bestelling of een gedeelte ervan annuleren of wijzigen, is dit mogelijk?       

Het annuleren of wijzigen van een bestelling kan enkel maar gebeuren binnen de 24 uur, na ontvangst van uw betaling. Dit kan enkel maar via email.  U gaat hiervoor naar de link ‘contact’ en u vult het contactformulier in.  Vermeld ook uw bestelnummer.

Bij een annulering, komt het betaalde bedrag door middel van een waardebon terug ter uwe beschikking. Wanneer de bestelling nog niet betaald is dan wordt er een forfait van 25% aangerekend, exclusief BTW, berekend op uw aankoop.

Bij een wijziging  zal het verschil, hetzij als een waardebon of punten aangeboden worden of zal er moeten bijbetaald worden. Vanaf het tijdstip van wijziging en eventuele bijbetaling, wordt de leveringstermijn opnieuw van kracht.

 

Hoe kan ik mij in- of uitschrijven op de Nieuwsbrief?      

Op iedere pagina onderaan, vindt u een rubriek waar 'Nieuwsbrief' in vermeld staat.  Door uw emailadres in te vullen kan u zich registreren. Daarbij verdient u ook 50 punten. Dit is een korting dat u bij een volgende bestelling kan inwisselen. Door u in te schrijven voor onze 'Nieuwsbrief' blijft u op de hoogte van al onze promoties en nieuwigheden. Wilt u zich uitschrijven, dan kan dit via uw account onder de rubriek Nieuwsbrief.  U vinkt 'Algemeen abonnement' uit.

 

Waar kan ik de algemene verkoopsvoorwaarden terug vinden?                                                                        

Er is een link onderaan iedere pagina.  Als u daar op klikt vindt u onze algemene verkoopsvoorwaarden.  Ook in de laatste fase van uw bestelling gaat u akkoord met de algemene verkoopsvoorwaarden, vooraleer u uw bestelling kan plaatsen.  Daar kan u deze ook raadplegen.

 

Wat als ik een bepaalde plant niet kan terugvinden op de website?

Via de link ‘Contact’ kan u de omschrijving van de plant of de naam ervan noteren in ons contactformulier.  Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op wanneer we het product gevonden hebben.  

 

Waar kan ik terecht met opmerkingen, (tuin)vragen en klachten?

Via de link  'Vragen, stel ze hier' kan u terecht op ons contactformulier.  In dit formulier kan u uw boodschap meedelen. U kan ons ook telefonisch contacteren op het volgend nummer: 0468 / 15 32 31 en dit van 10 u tot 22 u. Indien geen antwoord, spreek gerust een boodschap in en dan nemen we zo snel mogelijk contact met u op.

 

Hoe zit het puntensysteem in elkaar?

Bij Boom en Plant kan u punten verdienen voor bepaalde handelingen die u op de site uitvoert.  Zodra u zich registreert bent u klaar om punten te verdienen, die vervolgens op het moment van aankoop inwisselbaar zijn op uw bestelling. Spaarpunten zijn een extra bonus bovenop uw shopping ervaring op de site en zijn een manier waarop wij uw getrouwheid bedanken.  Meer info vindt u op de homepage onder spaarpunten.


Hoeveel bedraagt de verzendingskosten?

Voor een thuislevering kan er een verzendkost aangerekend worden.  In België worden de goederen gratis geleverd bij aankoop van € 50,00.
Ieder artikel heeft een bepaald gewicht. Wanneer u op 'schatting van de eventuele verzendkosten' drukt, bij het plaatsen van uw bestelling, ziet u de exacte prijsopgave van uw verzendkost. 
De verzendkosten zijn prijzen inclusief BTW en inclusief verpakkingskosten! Hieronder vindt u een tabel met de verzendkosten. 

   Land

     Gewicht

   Verzendkost

     Francolevering vanaf

   België

 

  

      0 - 15 kg

    15 - 40 kg

    40 - 60 kg 

       >  60 kg

    €    9,95

    €  20,00

    €  25,00

    €  30,00

    €  50,00

   Nederland

      0 - 15 kg

    15 - 40 kg

    40 - 60 kg 

       >  60 kg

    €  15,00

    €  30,00

    €  40,00

    €  45,00

   €  175,00

   Luxemburg

      0 - 15 kg

    15 - 40 kg

    40 - 60 kg 

       >  60 kg

    €  20,00

    €  40,00

    €  50,00

    €  60,00

   €  250,00

   Frankrijk

      0 - 15 kg

    15 - 40 kg

    40 - 60 kg 

       >  60 kg

    €  29,00

    €  60,00

    €  75,00

    €  90,00

   €  300,00

 
 
 
 
 
 


Kan ik mijn bestelling ook komen afhalen?

Bij het plaatsen van uw bestelling kan u kiezen tussen levering of afhaling. Kiest u voor afhaling dan kan dit op het volgend adres: Nieuwstraat 1 bus G, 8650 Houthulst.  

Afhaling is enkel mogelijk op afspraak. Indien bij afhaling de koper, de bestelde goederen, niet tijdig komt afhalen worden deze goederen opgeslagen.  Via email wordt er opnieuw afgesproken.

 

 Waar vind ik info over potmaten en specifieke termen?

  Deze link brengt u naar een pagina met alle uitleg over potmaten.